میثاق نامه اولیاء دبستان دخترانه وفاداران علم
دبستان غیر دولتی وفاداران علم در راستای طرح تدبیر و ارتقاء مدیریت کیفیت مدار ، ما اولیاء دانش آموزان با خدای خویش عهد و میثاق می بندیم که در جهت رضایت مندی پروردگار ، مهرورزی و خدمت به خلق ،در انجام رسالت تحصیلی فرزندان خویش در زیر چتر طرح تدبیر ، اصول زیر را بعنوان استراتژی در سال تحصیلی جاری مد نظر قرار داده و تمام سعی و اهتمام خویش را به منظور اجرایی شدن این موارد بکار ببندیم با الهام از قرآن و عترت برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه فردی و اجتماعی و با توکل به خدا به عنوان یک دانش آموز دختر مسلمان پیرو مکتب ائمه اطهار سلام ا...علیها که از هم اکنون بار سنگین حراست از انقلاب بزرگ اسلامی بردوش گرفته ام از عمق وجودم میثاق می بندم که:
ما اولیاء بر اساس وظیفه و تکلیف مان در مقابل حقوق فرزندانمان با امضای این میثاق نامه با یکدیگر عهد می بندم .
در جهت سالم سازی محیط خانواده ،مدرسه و جامعه و فراهم کردن زمینه پذیرش قلبی و درونی حیاء عفاف و حجاب با اولیا و مربیان مدرسه همکاری و تعامل داشته باشم.
با تأ سی به آموزه های دینی به ویژه سیره عملی معصومین علیهم السلام برای عملی شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی در خانواده تلاش کنم.
با توجه به نقش فرایض دینی به ویژه نماز با بها دادن آن در جمع خانواده برای فراهم آوردن زمینه عمل آگاهانه فرزندانمان بکوشم.
در جلسات برگزار شده از طرف آموزشگاه شرکت فعال داشته باشم.
اکنون خانه مدرسه ی اول است و حساسیت این انتقال مکان تربیت ، در پایدار بودن روابط بین معلم و متعلم و والدین است .
برای برقراری جریان بهینه ی آموزش مجازی لازم است پدران و مادران دقّت نمایم که حفظ حریم ها ی بین معلم و والدین و دانش آموزان در زمان مجازی کاملا منطبق برانضباط درون کلاس درس حضوری باشند، با توجه به گستردگی فضای مجازی تلاش می کنیم فرزندم را از پیامدهای استفاده نا مطلوب از آن مصون نگاه دارم .
برای حل مسائل تربیتی فرزندانمان از نظرات مشاوران و متخصصان بهره بگیرم.
درانجام فعالیتهای پرورشی ،مالی و اداری مدرسه با توجه به توانمندی خود همکاری لازم را با مسئولین آموزشگاه داشته باشم.
نسبت به حضور و خروج به موقع فرزندم در مدرسه توجه و مراقبت داشته باشم و قوانین دبستان را رعایت نمایم.
نسبت به شناسایی علایق و استعدادهای فرزندم کوشا باشم و فرزندم را برای شرکت در فعالیتهای فوق برنامه ترغیب نمایم.
در برگزاری اردوها و بازدیدهای تفریحی و ... همکاری لازم را خواهم داشت و در صورت امکان با معرفی ظرفیتهای برون سازمانی نسبت به انجام فعالیتهای مدرسه مشارکت خواهم داشت.
اهداف انجمن اولیائ و مربیان مدرسه:
- تفکر ، تلاش ، یاری و همکاری در جهت بهبود و پیشبرد هر چه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان مدرسه و توجه به تربیت مطلوب فرزندان شاد.
- جلب توجه اولیای دانش آموزان و کارکنان مدرسه نسبت به مسائل دینی ، تربیتی ، اخلاقی ، اجتماعی و مشاوره با آنان به منظور هماهنگ کردن روش های تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه .
- ایجاد تحکیم پیوند های انسانی ، عاطفی ، اخلاقی و اجتماعی بین اولیای دانش آموزان و مربیان مدرسه .
- بهره مندی از امکانات اولیای دانش آموزان در جهت همکاری و نظارت های پزشکی و بهداشتی مدام .
بهره گیری هر چه بیش تر از روحیه ی تعاون اولیای دانش آموزان و دیگر افراد خیر و علاقه مند در جهت تهیه ، تدارک و تکمیل امکانات آموزشی و پرورشی مدرسه نظیر کارگاه ، آزمایشگاه ، کتاب خانه ، نمازخانه فضاهای ورزشی ، توسعه ساختمان و حیاط مدرسه.
اهداف آموزشی دبستان از جلسه:
1-آگاهی از روند کار آموزش و موانع موجود و تلاش جهت رفع آن
2- با توجه به شرایط ویژه ی پسا کرونایی انتخاب اعضای اصلح توسط اولیاء جهت شرکت در تصمصم گیری های مهم دبستان و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری ( ایجاد جامعه ای خانواده محور و تحکیم خانواده )
3- فرهنگ سازی و تقویت تعاملات اخلاقی ( تصمیم گیری پیرامون تشکیل جلسات آموزش خانواده )
4- تقویت و تشویق خانواده در جهت جلب مشارکت برای پیشبرد اهداف و برنامه های کشور در همه ی عرصه های فرهنگی – اقتصادی – سیاسی و دفاعی
5- بررسی میزان ارتباط موثر با خانواده و نظارت بربالا بودن کیفیت کلاس های فوق برنامه ( با توجه به قرار گرفتن در گروه مدارس هزاره سوم علوی و اجرای درست برنامه ها)
6- آشنایی با قوانین و مقررات کلاس و آگاهی از ساعات آموزشی مشارکت فعال اولیاء طبق ضوابط و قوانین در تصمیم گیری های دبستان
7- همکاری با دبستان ، با توجه به این که دبستان از سال 1400 تبدیل به موسس زبا نهای خارجی گردیده لذا آموزش زبان جز فوق برنامه های ضروری دبستان می باشد و دانش آموزان از پیش دبستان تا پایه ی ششم به شکل روزانه آموزش زبان خواهند داشت .( اخذ مدرک معتبر از موسسه علوی )
8- تشکیل کار گروه تخصص از اولیا ء جهت هم اندیشی بیشتر
9- همراهی خانواده ها در ارزشیابی از دانش آموزان جهت ارزیابی بهتر و شناخت نقاط قوت و ضعف دانش آموزان